James Blunt的歌聲
很悲情
這張專輯 出好久了
最近拿出來回味
Goodbye my lover
有種濃濃的愁
在深夜
一個人
靜靜聽這首歌
很有感覺...

Goodbye my lover

Did I disappoint you or let you down?
我是否讓你失望,或者讓你消沈?
Should I be feeling guilty or let the judges frown?
我是否該感覺內疚,或者讓法官皺眉?
'Cause I saw the end before we'd begun,
因為我在你我開始之前就已經看見結局
Yes, I saw you were blinded and I knew I had won.
是的,我看見你已失去理智,而我知道我已勝利
So I took what's mine by eternal right.
所以我拿了按照永恆的權利屬於我的
Took your soul out into the night.
帶著你的靈魂進入黑夜
It may be over, but it won't stop there,
它或許會過去,但不會就此停住
I am here for you if you'd only care.
我在這裡為你守候,只要你有點在乎
You touched my heart, you touched my soul.
你感動了我的心,你感動了我的靈
You changed my life and all my goals.
你改變了我的生命和我所有的目標
And love is blind and that I knew when,
而愛是盲目的,我深深瞭解那一點
My heart was blinded by you.
當我的心被你矇蔽
I've kissed your lips and held your head.
我已吻過你的雙唇,捧過你的臉孔
Shared your dreams and shared your bed.
分享過你的夢想,分享過你的床褥
I know you well, I know your smell.
我對你知之甚詳,我熟悉你的氣味
I've been addicted to you.
我已深深上了你的癮

*Goodbye my lover.
*再見,我的愛人
Goodbye my friend.
再見,我的朋友
You have been the one.
你始終都是那一個
You have been the one for me.
你始終都是我唯一所愛的那一個

I am a dreamer but when I wake,
我是個愛作夢的人,但當我醒來
You can't break my spirit - it's my dreams you take.
你無法折損我的精神,你拿走的是我的夢想
And as you move on, remember me,
而當你上路離去,請記得我
Remember us and all we used to be
記得我們,還有我倆過去的一切
I've seen you cry, I've seen you smile.
我看過你哭泣,我看過你微笑
I've watched you sleeping for a while.
有一陣子我還看著睡夢中的你
I'd be the father of your child.
我願作你孩子的父親
I'd spend a lifetime with you.
我願與你共度一生
I know your fears and you know mine.
我知道你的恐懼,而你也知道我的
We've had our doubts but now we're fine,
我們有過疑慮,但如今我們一切順利
And I love you, I swear that's true.
而我愛你,我發誓那是真的
I cannot live without you.
我無法沒有你的相伴而活下去

(REPEAT*)
(重複*)

And I still hold your hand in mine.
而我依然握著你的手
In mine, when I'm asleep.
握在我手中,當我熟睡
And I will bear my soul in time,
而有一天我會背負著我的靈魂
When I'm kneeling at your feet.
當我跪在你的腳邊

(REPEAT*)
(重複*)

I'm so hollow, baby, I'm so hollow.
我是如此的空虛,親愛的,我是如此的空虛
I'm so, I'm so, I'm so hollow.
我是如此,我是如此,我是如此的空虛
arrow
arrow
    全站熱搜

    wewe 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()